E-handeln har haft stark tillväxt under de senaste åren. Inom bygghandeln är det olika former av ”click and collect”-tjänster som har vuxit allra mest.
I juli presenterade Woody Bygghandel en ny tjänst kallad Boka & Hämta, där man ska kunna beställa sina varor online för att sedan hämta och betala i butik. Med den nya tjänsten vill man öka sin tillgänglighet för framförallt konsumentmarknaden.
– Det finns ganska så olika önskemål bland våra privatkunder gällande hur man vill göra sina inköp, säger Mikael Tykesson som är försäljning- och marknadschef på Woody Bygghandel.
– Vi lägger stor vikt vid att alltid kunna erbjuda professionell rådgivning på plats i våra anläggningar. Samtidigt har vi många kunder som redan vet vilka varor de vill ha och som är vana att handla på nätet.
– Våra online-tjänster för företagskunder är uppskattade och vi har haft en kraftig försäljningstillväxt på företagskunder det senaste året. Med Boka & Hämta kan vi nu erbjuda en smidig lösning även för våra privatkunder.
I ett första steg erbjöds Boka & Hämta på nära 25 anläggningar i Sverige. I nästa steg, under 2022, är målet att merparten av anläggningarna ska välja att erbjuda tjänsten