Nu tar småländska Elitfönster nästa steg inom digitalisering med en ny kundwebbplats – ett tillskott bland flera nya digitala plattformar de senaste åren. Alla med den gemensamma nämnaren att förenkla fönsterköpet för sina kunder.Att göra fönsterköpet enkelt och tryggt i alla led är det som ligger till grund för Elitfönsters beslut att satsa stort på digitalisering. Den 30 januari lanserades nya elitfonster.se samt den nya webbplatsen för företagets servicekoncept Elitfönster På Plats.
– Vår nya webb har fönsterköparen i oavbrutet fokus. Här kan fönsterspekulanten på ett enkelt och effektivt sätt hitta både information och inspiration om allt som har med fönster att göra, säger Emma Kikson på Elitfönster.
Nytt på webbplatsen är hur produkterna presenteras. Valet Fönsterresan innebär att kunden kan enkelt ta del av hur hela processen att köpa fönster ser ut. En möjlighet som utvecklades mot bakgrund av att många upplever processen att köpa och montera nya fönster som stundtals något komplicerat och svårt.
Den nya webben är uppdelad i två sidor – en för privatpersoner och en för yrkesverksamma. Elitfönster har nu flera plattformar och verktyg för att nå och betjäna sina kunder.
Elitfönster är Sveriges ledande fönstertillverkare, med nästan 100 år av småländsk hantverkstradition och verksamhet över hela landet. Bolaget med cirka 1000 anställda hade 2021 en omsättning på 2 miljarder kronor.