Dryft är firman inom upprustning och renovering som låtit tala om sig. Stark tillväxt. Stark vision om expansion. En tydlig digital närvaro. En prognos på 150 miljoner kronor i år i omsättning och detta är ett företag som startades så sent som 2020.
Dryft som finns idag i Stockholmsregionen hoppas på fortsatt tillväxt. Under första halvan av 2024 ligger tonvikten på expansionen till Göteborg, Malmö och Uppsala.
Bakom företaget Dryft står de tre entreprenörerna Daniel Lindgren, 40 år, Magnus Petersson, 35 år och Johannes Ivarsson, 35 år. Magnus Petersson är VD, Johannes Ivarsson ansvarar för allt som rör digital utveckling och Daniel Lindgren för kultur och kommunikation.
Det som kan förklara Dryfts snabba tillväxt är en stark digital satsning. Företaget kan påvisa en tydlig digital kompetens. Företaget får sina kunder i hög grad via marknadsföring på nätet
Företaget är specialiserat på upprustning och renovering. Kundgruppen är ofta villa och lägenhetsägaren med ont om tid och som eftersöker hög kunskap hos hantverkaren – så kanske den typiske kunden kan beskrivas. Gemensamt för flertalet uppdrag är att här finns tillgång till rotavdrag.
Inom Dryft jobbar nära 150 personer varav cirka 110 är hantverkare. Daniel Lindgren berättar, att företaget lägger stor vikt också på tiden utanför jobbet. Det sociala är viktigt, att träffas också efter arbetstid är något Dryft lagt stort engagemang på.
Om tio år, vilken kan framtidsvisionen då vara för Dryft?
Om några år ska Dryft tillhöra de riktigt stora inom upprustning och renovering i Sverige , säger Daniel Lindgren. Om tio år hoppas vi också på närvaro i Norden och norra Europa. Kanske är vi också börsnoterade.
Inom Dryft har det hittills funnits en påtaglig drivkraft, en företagskultur, som fått oss hit där vi är idag, jag tror att den starka drivkraften kan fortsätta många år till.