I en ny kampanj från LRF Konsult riktar man sig främst mot hantverkare genom att med humor belysa vanliga händelser i en hantverkares vardag.
I tre korta filmer, framtagna för att med sitt smidiga format och rappa berättande fungera särskilt väl i digitala kanaler, visas situationer och repliker som de flesta hantverkare, och även många av deras kunder, kan känna igen. Allt för att, med glimten i ögat, visa på förståelse för en arbetsvardag som kan vara nog så prövande och tålamodskrävande också utan att behöva sätta sig med bokföring och redovisning efter jobbet.
– Vi vill särskilt visa Sveriges många hantverkare att vi har ett väl utvecklat erbjudande för dem, då dessa är branscher där man trots en krävande arbetsvardag inte lika ofta ber om hjälp med exempelvis bokföringen eller den löpande redovisningen. Vi vill ge dem möjlighet att fokusera på sin verksamhet och slippa det viktiga men ofta tidskrävande arbetet med ekonomin, säger Johanna Lepistö, Marknad- och kommunikationschef på LRF Konsult.
Kampanjen syns i digitala kanaler och radio nu i maj och möts samtidigt upp med insatser på LRF Konsults 130 lokala kontor runt om i landet.
LRF Konsults erbjudande mot Sveriges småföretagare omfattar allt från löpande redovisning och bokföring till juridisk hjälp och affärsrådgivning.