K- Bygg, som tillhör Kesko Sverige, blir nu ett varumärke och koncept som ska betjäna företagets proffskunder inom byggsektorn. K-Bygg innebär drygt 30 butiker över hela Sverige – alla med en stark lokal förankring.
Kesko Sveriges strategi är att växa på proffsmarknaden i Sverige. Förvärvet nyligen av Fresks Group indikerade detta. K Bygg & Grund är den verksamhet byggproffs idag möter – i framtiden blir det det gemensamma varumärket K-Bygg.
– Jag är stolt över att kunna presentera vårt nya varumärke K-Bygg – det som ska bli Sveriges bästa bygghandel för proffs. Vi har fortfarande samma proffsiga, kompetenta och engagerade medarbetare samt kundanpassade sortiment, säger Endre Espeseth, landschef, Kesko Sverige.
Endre menar att varumärket K-Bygg kommer att bygga på den styrka som finns inom Fresks Group.
– För oss är goda relationer och hög kvalitet i det vi levererar nyckeln till att förbli kundens naturliga partner, säger Endre.
– Inom Kesko finns tillgång till ny kompetens, nytt sortiment och effektiv logistik vilket ger oss möjlighet att förbättra K-Byggs erbjudande ytterligare, t.ex. genom att utveckla digitala kanaler och tjänster.
– Med våra gemensamma styrkor och kompetenser kommer vi att skapa ett vinnande koncept.