För femte året i rad är Beijer Byggmaterial huvudpartner till Mustaschkampen. Kampanjens syfte är att informera och samla in pengar till kampen mot Sveriges vanligaste cancersjukdom, nämligen prostatacancer. Kampanjen pågår till årets slut.
Precis som tidigare år säljer Beijer blåa kampanjprodukter för byggare . Företaget gör det via sina 108 byggvaruhus och sin e-handel. Överskottet av försäljningen går direkt till Mustaschkampens insamling.
Kunder kan även bidra till forskningen direkt via Beijers byggvaruhus och via digital insamling och på Beijers e-handel. Inför kampanjen påpekade Beijers VD Geir Thomas Fossum, att det var självklart för företaget att engagera sig i frågan.
− Byggbranschen i Sverige har över 310 000 anställda där merparten är män, vilket gör denna kampanj väldigt angelägen för oss, sa Geir Thomas Fossum.
− Det är jätteviktigt att sprida information om sjukdomen, men det är också nödvändigt med mer pengar till forskningen.
Han uppmanade samtidigt leverantörer, kunder och konkurrenter att sluta upp i Mustaschkampen.
Ökat varje år
Beijer Byggmaterial har tillsammans med sina kunder ökat sitt bidrag och engagemang till Mustaschkampen för varje år. Årets nyheter i Beijers kampanj är att bästsäljaren, den specialframtagna meterstocken med mustaschtryck, nu får sällskap av en hantverkarkniv och ett måttband med Mustaschsymbolen.
Förhoppningen är att hantverkare runt om i Sverige passar på att köpa på sig denna utrustning med förbrukningsartiklar . Att samtidigt med stolthet bära utrustningen och visa sitt stöd för Mustaschkampen är viktigt.